Acasa Servicii Galerie foto Legislatie Portofoliu Angajari Forum Contact
 
 

    Despre securitatea muncii

    Activitatile de prevenire si protectie desfasurate īn cadrul īntreprinderii si/sau al unitatii sunt urmatoarele:
    1.1.identificarea pericolelor ;
    1.2.elaborarea si actualizarea planului de prevenire si protectie;
    1.3.elaborarea de instructiuni proprii pentru completarea si/sau aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate īn munca, tinānd seama de particularitatile activitatilor si ale unitatii/īntreprinderii, precum si ale locurilor de munca/ posturilor de lucru;
    1.4.propunerea atributiilor si raspunderilor īn domeniul securitatii si sanatatii īn munca, ce revin lucratorilor, corespunzator functiilor exercitate, care se consemneaza īn fisa postului, cu aprobarea angajatorului;
    1.5.verificarea cunoasterii si aplicarii de catre toti lucratorii a masurilor prevazute īn planul de prevenire si protectie, precum si a atributiilor si responsabilitatilor ce le revin īn domeniul securitatii si sanatatii īn munca, stabilite prin fisa postului;
    1.6.īntocmirea unui necesar de documentatii cu caracter tehnic de informare si instruire a lucratorilor īn domeniul securitatii si sanatatii īn munca;
    1.7.elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire, stabilirea periodicitatii adecvate pentru fiecare loc de munca, asigurarea informarii si instruirii lucratorilor īn domeniul securitatii si sanatatii īn munca si verificarea cunoasterii si aplicarii de catre lucratori a informatiilor primite;
    1.8.elaborarea programului de instruire-testare la nivelul īntreprinderii si/sau unitatii;
    1.9.asigurarea īntocmirii planului de actiune īn caz de pericol grav si iminent, conform prevederilor art. 101-107, si asigurarea ca toti lucratorii sa fie instruiti pentru aplicarea lui; 1.10.evidenta zonelor cu risc ridicat si specific prevazute la art. 101-107;
    1.11.stabilirea zonelor care necesita semnalizare de securitate si sanatate īn munca, stabilirea tipului de semnalizare necesar si amplasarea conform prevederilor Hotarārii Guvernului nr. 971/2006 privind cerintele minime pentru semnalizarea de securitate si/sau sanatate la locul de munca;
    1.12.evidenta meseriilor si a profesiilor prevazute de legislatia specifica, pentru care este necesara autorizarea exercitarii lor;
    1.13.evidenta posturilor de lucru care necesita examene medicale suplimentare;
    1.14.evidenta posturilor de lucru care, la recomandarea medicului de medicina muncii, necesita testarea aptitudinilor si/sau control psihologic periodic;
    1.15.monitorizarea functionarii sistemelor si dispozitivelor de protectie, a aparaturii de masura si control, precum si a instalatiilor de ventilare sau a altor instalatii pentru controlul noxelor īn mediul de munca;
    1.16.verificarea starii de functionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenta, precum si a sistemelor de siguranta;
    1.17.informarea angajatorului, īn scris, asupra deficientelor constatate īn timpul controalelor efectuate la locul de munca si propunerea de masuri de prevenire si protectie;
    1.18.īntocmirea rapoartelor si/sau a listelor prevazute de hotarārile Guvernului emise īn temeiul art. 51 alin. (1) lit. b) din lege, inclusiv cele referitoare la azbest, vibratii, zgomot si santiere temporare si mobile;
    1.19.evidenta echipamentelor de munca si urmarirea ca verificarile periodice si, daca este cazul, īncercarile periodice ale echipamentelor de munca sa fie efectuate de persoane competente, conform prevederilor din Hotarārea Guvernului nr. 1.146/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea īn munca de catre lucratori a chipamentelor de munca;
    1.20.identificarea echipamentelor individuale de protectie necesare pentru posturile de lucru din īntreprindere si īntocmirea necesarului de dotare a lucratorilor cu echipament individual de protectie, conform prevederilor Hotarārii Guvernului nr. 1.048/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca;
    1.21.urmarirea īntretinerii, manipularii si depozitarii adecvate a echipamentelor individuale de protectie si a īnlocuirii lor la termenele stabilite, precum si īn celelalte situatii prevazute de Hotarārea Guvernului nr. 1.048/2006;
    1.22.participarea la cercetarea evenimentelor conform competentelor prevazute la art. 108-177;
    1.23.īntocmirea evidentelor conform competentelor prevazute la art. 108-177;
    1.24.elaborarea rapoartelor privind accidentele de munca suferite de lucratorii din īntreprindere si/sau unitate, īn conformitate cu prevederile art. 12 alin. (1) lit. d) din lege; 1.25.urmarirea realizarii masurilor dispuse de catre inspectorii de munca, cu prilejul vizitelor de control si al cercetarii evenimentelor;
    1.26.colaborarea cu lucratorii si/sau reprezentantii lucratorilor, serviciile externe de prevenire si protectie, medicul de medicina muncii, īn vederea coordonarii masurilor de prevenire si protectie;
    1.27.colaborarea cu lucratorii desemnati/serviciile interne/serviciile externe ai/ale altor angajatori, īn situatia īn care mai multi angajatori īsi desfasoara activitatea īn acelasi loc de munca;
    1.28.urmarirea actualizarii planului de avertizare, a planului de protectie si prevenire si a planului de evacuare;
    1.29.propunerea de sanctiuni si stimulente pentru lucratori, pe criteriul īndeplinirii atributiilor īn domeniul securitatii si sanatatii īn munca;
    1.30.propunerea de clauze privind securitatea si sanatatea īn munca la īncheierea contractelor de prestari de servicii cu alti angajatori, inclusiv la cele īncheiate cu angajatori straini;
    1.31.īntocmirea unui necesar de mijloace materiale pentru desfasurarea acestor activitati.

    Servicii de evaluarea factorilor de risc
    2.1.identificarea pericolelor si evaluarea riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de munca, respectiv executant, sarcina de munca, mijloace de munca/ echipamente de munca si mediul de munca pe locuri de munca/posturi de lucru

    Servicii de coordonare santiere temporare si/sau mobile
    A)Coordonare pe durata realizarii proiectului
    a)sa coordoneze aplicarea prevederilor art. 51 si 52;
    b)sa elaboreze sau sa solicite sa se elaboreze, sub responsabilitatea sa, un plan de securitate si sanatate, precizānd regulile aplicabile santierului respectiv si tinānd seama de activitatile de exploatare care au loc īn cadrul acestuia;
    c)sa pregateasca un dosar de interventii ulterioare, adaptat caracteristicilor lucrarii, continānd elementele utile īn materie de securitate si sanatate de care trebuie sa se tina seama īn cursul eventualelor lucrari ulterioare;
    d)sa adapteze planul de securitate si sanatate la fiecare modificare adusa proiectului;
    e)sa transmita elementele planului de securitate si sanatate tuturor celor cu responsabilitati īn domeniu;
    f)sa deschida un registru de coordonare si sa-l completeze;
    g)sa transmita planul de securitate si sanatate, registrul de coordonare si dosarul de interventii ulterioare beneficiarului si/sau managerului de proiect si coordonatorului īn materie de securitate si sanatate pe durata realizarii lucrarii;
    h)sa participe la īntrunirile organizate de beneficiar si/sau de managerul de proiect;
    i)sa stabileasca, īn colaborare cu beneficiarul si/sau managerul de proiect, masurile generale de securitate si sanatate aplicabile santierului;
    j)sa armonizeze planurile proprii de securitate si sanatate ale antreprenorilor cu planul de securitate si sanatate al santierului;
    k)sa organizeze coordonarea īntre proiectanti;
    l)sa tina seama de toate eventualele interferente ale activitatilor de pe santier

    Atunci cānd la elaborarea proiectului participa mai multi proiectanti, beneficiarul si/sau managerul de proiect trebuie sa desemneze un coordonator īn materie de securitate si sanatate pe durata elaborarii proiectului lucrarii.
    B)Coordonatorul īn materie de securitate si sanatate pe durata realizarii lucrarii,
    a)sa coordoneze aplicarea principiilor generale de prevenire si de securitate la alegerea solutiilor tehnice si/sau organizatorice īn scopul planificarii diferitelor lucrari sau faze de lucru care se desfasoara simultan ori succesiv si la estimarea timpului necesar pentru realizarea acestor lucrari sau faze de lucru;
    b)sa coordoneze punerea īn aplicare a masurilor necesare pentru a se asigura ca angajatorii si, daca este cazul, lucratorii independenti respecta principiile prevazute la art. 56, īntr-un mod coerent si responsabil, si aplica planul de securitate si sanatate prevazut la art. 54 lit. b);
    c)sa adapteze sau sa solicite sa se realizeze eventuale adaptari ale planului de securitate si sanatate prevazut la art. 54 lit. b) si ale dosarului de interventii ulterioare prevazut la art. 54 lit. c), īn functie de evolutia lucrarilor si de eventualele modificari intervenite;
    d)sa organizeze cooperarea īntre angajatori, inclusiv a celor care se succed pe santier, si coordonarea activitatilor acestora, privind protectia lucratorilor, prevenirea accidentelor si a riscurilor profesionale care pot afecta sanatatea lucratorilor, informarea reciproca si informarea lucratorilor si a reprezentantilor acestora si, daca este cazul, informarea lucratorilor independenti;
    e)sa coordoneze activitatile care urmaresc aplicarea corecta a instructiunilor de lucru si de securitate a muncii;
    f)sa ia masurile necesare pentru ca numai persoanele abilitate sa aiba acces pe santier;
    g)sa stabileasca, īn colaborare cu managerul de proiect si antreprenorul, masurile generale aplicabile santierului;
    h)sa tina seama de toate interferentele activitatilor din perimetrul santierului sau din vecinatatea acestuia;
    i)sa stabileasca, īmpreuna cu antreprenorul, obligatiile privind utilizarea mijloacelor de protectie colectiva, instalatiilor de ridicat sarcini, accesul pe santier;
    j)sa efectueze vizite comune pe santier cu fiecare antreprenor sau subantreprenor, īnainte ca acestia sa redacteze planul propriu de securitate si sanatate;
    k)sa avizeze planurile de securitate si sanatate elaborate de antreprenori si modificarile acestora

    Dar ce este protectia si securitatea muncii ?

    Ansamblu de masuri si reguli ce au drept scop evitarea accidentelor de munca si imbolnavirilor profesionale. Protectia muncii nu se rezuma doar la intocmire si semnare fise cum gresit se crede uneori. Organizarea si respectarea masurilor si regulilor amintite mai sus presupun cateva etape foarte importante peste care nu se poate trece:
    - componenta compartimentului de securitate si sanatate in munca
    - medicul de medicina muncii, avand un rol hotarator: fara avizul lui nu poate fi angajat nici un salariat
    - mediul de munca
    - sarcinile de munca
    - masurile de prim ajutor, de prevenire, de alarmare
    - salariatii
    - echipamentele tehnice sunt componente ale procesului complex care formeaza ceea ce numim protectia muncii - securitatea muncii- , si de care trebuie sa tinem cont permanent in scopul nostru final: nici un accident sau boala profesionala.

    Cat costa protectia muncii?

    Aceasta intrebare se pune de foarte multe ori; un raspuns exact se poate da de la caz la caz, numai dupa ce se cunoaste procesul de lucru, firma, componenta, disponibilitate financiara in timp, obiectul de activitate, etc. Noi va oferim cele mai mici preturi fie pe pachet complet, fie pe activitati separate.


 
     
ADDesign - Web Design